mapa lodní dopravy Čísla u jednotlivých lodních provozů odpovídají číslům v tištěné Mapě osobní lodní dopravy a turistických přívozů ČR.
Tu lze získat v turistických infocentrech v Česku. Další info. Vydali Sdružení provozovatelů os. lodní dopravy a portál Lodnidoprava.unas.cz


  1    Přehrada Skalka Cheb - spol. Autobusy KV  - od 2014 jen na objednávku předem.   resort Stein-člun; (historie). 50°4'46"N,12°21'2"E

  2    Řeka Ohře Cheb - vyhlídkové plavby - Autobusy K.V.  - loď Skalka - od 2014 jen na obj. -  (historie). 50°4'47.6"N,12°21'50.5"E

  3    Řeka Ohře v Lokti - Autobusy KV - člun Ohře (dříve elektročlun Josefa Kupky). 50°11'16"N,12°45'8.3"E

facebook osobní lodní dopravy



  4    Přehrada Hracholusky u Plzně - Transkemp Josef Švamberk - loď Plzeň.   Foto.  (historie). 49°47'33.2"N,13°10'5.6"E

  5    Přívoz přes Berounku Nadryby 49°49'16"N,13°31'41"E

  6    Přívoz Darová - wikip. 49°50'28"N,13°31'13"E  -  Přívozy přes Berounku na SPVD

  7    Přívoz Branov - Luh 50°0'43"N,13°49'55"E

  8    Přívoz Mokropsy - Kazín, plavby do Černošic - loď Kazi, dříve prám. 49°56'51"N,14°20'14"E
        Berounka Karlštejn - vyhlídkové plavby - lodě Vilda I a III 49°55'58"N,14°11'2"E

  9    Tichá a Divoká soutěska Kamenice u Hřenska v Českosaském Švýcarsku. 50°52'11"N,14°16'29"E

10    Přívoz Hřensko/Schöna - loď Kaiserkrone - video. 50°52'29.5"N,14°14'11"E

11    Labe Děčín - Hřensko - Bad Schandau - Labská plavební společnost - lodě Bohemia DC, Poseidon, Ústí nad Labem
         a Porta Bohemica. Do Hřenska a Děčína zajíždí i loď Sächische Schweiz z Pirny a lodě saské pl. společnosti, dále do ČR
        Clara Schumann spol.Viking lines(Dříve ČSPLO lodě Chlum, TOL, hydrobus Mír, rychloloď Zarja, moskva Družba,
        bify Ploučnice, Kamenice, PPS-Hamburg, 2013 i Odra. 50°46'46"N,14°12'27.5"E

12    Přívoz přes Labe Dolní Žleb  -  info.  50°50'34"N,14°13'3"E  (Historie přívozů na Labi).

13    Přívoz Velké Březno - Povrly - video. 50°40'6"N,14°8'46"E

14    Labe u Ústí nad Labem-Vaňova - převozní a vyhl.loď Marie (dř.přívoz Vaňov-term.koup.Brná). 50°37'36"N,14°3'11"E

15    Přívoz Malé - Velké Žernoseky - loď Ludmila. 50°32'20"N,14°3'36"E   Přívoz Církvice - Dolní Zálezly

16    Přívoz Lovosice - Píšťany - loď Tramín. 50°31'1.4"N, 14°3'30"E        

17    Labe Litoměřice - od 2015 Labská plavební -  50°31'50"N, 14°8'11"E
         (Dříve Ariel, Porta Bohemica 1, Porta Bohemica 2-na Dalešice)
 V plánu byly i plavby do Terezína.

18    Přívoz Nučničky u Travčic-Nučnice  50°30'22"N,14°13'22.5"E

19    Labe Mělník - loď Fidelio. 50°21'15.5"N,14°28'1"E
         (dříve lodě Carina, Malše (ex brněnka Solidarita) - prodána na Orlík. Pak Mělník/Porta Bohemica)

         (od 16. 3. 2013 do 30. 4. 2014 Přívoz Čelákovice - Káraný)

20    Labe v Poděbradech - rest.loď-bifa Král Jiří (ex Kamenice) - plavby do Nymburku či na soutok Labe s Cidlinou
         - video. - O lodi Král Jiří. (Dříve loď Cidlina, hydrobus Poděbradka, později Dyje).  50°8'29"N,15°7'6"E
         Labe Nymburk - Hradišťko - Kersko - Ostrá - loď Blanice  50°11'9"N, 15°2'44"E

21    Přívoz Oseček  -  historie.  50°6'10"N,15°9'24"E

22    Labe Kolín - loď Kolinea - 2015 odvezena na SK (ex Trajan Piešťany) (Dříve loď Žofinka). 50°1'52.5"N,15°11'49"E

Arnošt z Pardubic23    Labe Pardubice - loď Arnošt z Pardubic - dříve Pardubická plavební a.s.-zkrachovala.  50°2'30"N,15°46'11"E
         Na břehu na Bělobranském nám. je ex Otava jako restaurace. (V 60.letech plula v Pardubicích loď Libuše s 20 místy).

24    Labe v Hradci Králové - Hradecká paroplavební společnost - ze Smetanova nábř. plují kolesové parníčky
         Královna Eliška a Hradec + člun Pirát. 50°12'50"N,15°49'38"E  (U nábřeží 1991-2011 kotvila hotel.loď Čechie.)

25    Labe Smiřice - Předměřice - Hradecká paroplavební společnost - loď Smiřice. 50°17'55"N,15°52'32"E

26    Přívoz přes Vltavu Lužec n.Vlt. 50°19'11"N,14°23'56"E

27    Vltava Nelahozeves - Marina Vltava - loď Kralupy (dříve i Carina) 50°15'32"N,14°18'9"E

28    Přívoz Máslovice - Libčice n. Vlt. 50°12'15"N,14°21'54"E
        Přívoz Úholičky - Husinec Řež - loď Vilda II 50°10'13.5"N,14°21'11"E

29    Přívoz Klecánky - Roztoky 50°9'59"N,14°24'16"E

30    Přívoz P1 Vltava Sedlec - Zámky - - loď Břehule, člun Skokan. 50°8'9"N,14°23'37"E

31    Přívoz P2 Vltava Podbaba - Podhoří - - loď Baba, čluny Kačenka, Pulec. 50°7'21.5"N,14°23'43"E

32    Vltava Praha - PPS  - parníky Vyšehrad(ex Děvín) a Vltava, lodě Odra, Visla, Hamburg, Lužnice, Porta Bohemica I
        a Elektronemo.    (Historie paroplavby, foto. Parník Labe zachránili až v Německu, kasko parníku Vyšehrad(I) je na Výtoni,
        Brněnku Svoboda PPS v prosinci 2012 barbarsky sešrotovala. Želivka shořela-Holešovice, ve smíchovském příst. Sázava)

        EVD - předražené plavby - obřím neonem zprzněné lodě Šumava, bify Bohemia(ex Ploučnice), Calypso(ex Libuše/Slapy),
        Natal(ex Berounka) a Porto(ex Odyssea/Domaša), Praha, Valencia(ex Saalburg), Andante(ex Zemplín), Labe(ex Breitling),
         moskvy Kotva-Jazz Boat(ex Družba/Děčín) a Danubio(ex Čadca/Dunaj), Cecilie, Grand Bohemia.
        hotelová loď Florentina
        Aquamare - lodě Orca, Taurus, Gladius (ex Družba/Orlík), replika parníku Elbis, Tomáš Baťa, Runy
        Aquavia s.r.o. - loď Czechie a Moravia(ex Moskva/Vranov),  spolupr.bifa Klára(Nedlitz);    
        VZK - lodě Bastei, Regina, Karlštejn a parník Sirius v Holešovicích(ex Mili)  (Dříve i Carina, Renata a Věra (L.Tokoš))
        Česká lodní doprava - lodě Classic River, Czech Boat a Maria Croon;  loď Európé River Party; Old Time Boats Orava+Corsar;
        Pražská lodní doprava - bifa Slapy;    vyhlíd.lodě Adria a Santa Maria;   LS Bohemia-lodě Atlantida a Tyrš;
        Jan Plezier; Gustav; Chroust    Džunka Esperanza;   Regent(ex rybník Svět Třeboň);  Minerva(ex Venuše);
        Žofinka(?);   Lodě na Vltavě-přehled   (Celkem Vltava Praha: cca 40 lodí/15 rejdařů.)    

33    Kampa Praha Čertovka - První všeobecná člunovací společnost - lodě Blatouch, Blatouš, Puškvorec, Vodouch, Vodouš,
         čluny Čolek, Rákosníček, Ropucha, salonní Nepomuk. 50°5'13.5"N,14°24'30"E (Do 2011 i přívoz P4 v centru - loď Alka).

34    Přívoz P6 Vltava Lahovičky – Nádraží Modřany - loď Ledňáček, člun Dofrchvoj. 50°0'9"N,14°24'4"E
         Přívoz P3 Lihovar Smíchov - Veslařský ostrov Podolí - loď Josefína. 50°2'55"N,14°24'38.5"E
         Přívoz P5 Smíchov-Císařská louka - loď Břehouš 50°3'47"N,14°24'49"E (Do 2011 delší trasa-loď Blanice)

35    Přívoz Vrané nad Vltavou - Strnady 49°56'28.7"N,14°23'20"E    Svatojánské proudy na starých pohlednicích

36    Slapská přehrada - Quarter, s.r.o. - lodě-hydrobusy Poděbradka a Blanice(II).  U hráze odstavená Lužnice firmy ČLD.
        49°49'23"N,14°25'51"E (Dříve mj. Otava, zarja Delfín, Valentina-nyní Vranov, bify Slapy a Libuše, maď. Blanice a Dyje.)

38    Slapy - vojenská zotavovna Měřín - loď-brněnka Mír. 49°47'24"N,14°24'47"E

39    Slapská přehrada - přívoz Nová Živohošť 49°45'12"N,14°25'8"E

40, 37    Orlická přehrada - Quarter, s.r.o. - příst. u zámku Orlík a Zvíkova - lodě Orlík, Zvíkov, Vltava, Otava, Rožmberk,
        Krumlov(ex Dunaj), Hrbáč.   (Družba jako Gladius v Praze, Volyňka-přest.na jachtu/sešrotována.
        Lodě Malše, Presston a Altona převezeny do Č.Budějovic) 49°30'46"N,14°10'3"E

41    Vltava Týn nad Vltavou - Orlická lodní-J.Zoch - hydrobus Lipno, lodě Carina a Jakob 49°13'19"N,14°25'13"E
         Jihočeská plavební - loď Regent;   Týn n.V.-Art Caffe Bar - plavby člunem

42    Vltava Hněvkovická přehrada - lodě Malše, Záviš, Hull49°3'15"N,14°26'40"E   + Přívoz přes Vltavu Purkarec

43    Vltava České Budějovice-Hluboká  - lodě Vojtěch Lanna, Altona - foto 48°58'41"N,14°27'56"E (plavby mot.čl.v 50.l.)
         Přívoz Infopoint Vltava - loď V. Lanna jr.;    Přívoz České Vrbné

44    Vyhlídkové plavby na vorech po Vltavě v Českém Krumlově - Maleček 48°48'37"N,14°19'08"E

45    Přehrada Lipno - Rosenberger Lipno Line s.r.o. - lodě Vltava a Adalbert Stifter (od 2012, ex Marksburg) (dříve Lipno,
        Rožmberk, Hraničář, Rekreant, plov.rest. Bohemia(ex zarja Delfín) u Mariny Landal prodána)
48°38'8"N,14°13'29"E

46    Přívoz Lipno Frymburk - Předmostí (Frýdava) 48°39'30"N,14°9'58"E

47    Přívoz Lipno Dolní Vltavice - Kyselov 48°41'47"N,14°4'39"E
         Cyklopřívoz Hrdoňov - Svatý Tomáš

48    Přívoz Lipno Horní Planá - Bližší Lhota 48°45'37"N,14°1'16"E
         Plavby k srdci Vltavy - loď Bafal

rybník Svět u Třeboně - loď Regent II49    Rybník Svět u Třeboně - loď Petr Vok(ex zarja Delfín). 49°0'4"N,14°46'17.2"E
         (dříve člun Máj, loď Regent, hydrobus Třeboňka, Modrá)

50    Přívoz přes Sázavu Žampach 49°52'10.5"N,14°29'39"E

51    Přívoz Senohrabská plovárna - Zlenice 49°52'52"N, 14°43'49.5"E

52    Máchovo jezero - Regata MJ a.s. - lodě Máj, Racek, Hynek, Jarmila (dříve parn.Greif),   50°34'35"N,14°39'2"E

53    Adršpašké skaly - plavba po skalním Jezírku - 2 lodě 50°36'26"N,16°6'57"E
         Přehrada Rozkoš - plavby lodí Rozkoš 50°23'47"N, 16°4'3"E

54    Dalešická přehrada - loď Horácko společnosti Aikon. (Loď Vysočina (nyní opět Dyje) firmy Quarter, která projekt Horácké
         moře VII/2007-XII/2011 zahájila, odvezena zpět na Orlík - video historie.)
  49°7'44.8"N,16°7'13"E

55     Vranovská přehrada - hydrobusy Vranov a Dyje (Od jara 2011 i hydrobus Dyje(II) - v červnu 2012 ji idioti zapálili.)
         LD Vranov - lodě Poseidon(A.Trajan/Piešťany), Valentýna (dříve Slapy a Blučina) a Viktorie. 48°54'30"N,15°49'13"E
         V campu Bítov na břehu vyřazená brněnka Praha. (V letech 1934-1992 na 20 lodí - např. koles.parník Mír,
         lodě J.Máša, Morava, Brno, Moskva a hydrob.Dunaj, Dyje, Košice a Vranov. Historie
)

56    Řeka Dyje ve Znojmě - Jan Pátý ml. - dvě lodě pro 12 osob.  48°50'59,5"N,16°2'58"E

57    Brněnská přehrada - Dopravní podnik města Brna - lodě Dallas(II), Lipsko, Stuttgart, Utrecht, Vídeň, Brno; Dallas(I) a Veveří na souši.
         (Dříve lodě Morava, Brno(I), Veveří(I), člun Svratka, Mír. Pionýr vyřazen 2010-v Komárově u hřiště jako restaurace, Bratislava
         v r.2011 do Jundrova, Praha do Bítovské zátoky.)    Fotogal.lodí;   Prygl.net;   Přístav Bystrc   49°13'48"N,16°30'59.5"E
Klasické 'brněnky' - navíc na unikátní elektrický pohon bateriemi - na Brněnské přehradě

58    Punkevní jeskyně v Moravském krasu - SJČR - plavba elektročluny ze dna Macochy. 49°22'16"N,16°43'33.5"E

59    Horní nádrž Nové Mlýny - Pasohlávky - Brod nad Dyjí, LD Břeclav, loď Věstonická Venuše (ex Renata/VZK).
        48°54'6.5"N,16°34'34E

60    Dolní nádrž Nové Mlýny - Dol.Věstonice-Pavlov-Šakvice-Strachotín - od 2008. Lodě Pálava (ex barkasa Hamburk), Vlčí mák a Děvín.
        48°52'22.5"N,16°43'31"E

Nové Mlýny/Přístaviště Pasohlávky - loď Věstonická Venuše61    Řeka Dyje Břeclav - Janohrad - přístav Slovácký veslařský klub, trasa 7,5 km - lodě Sámo, Svatopluk, Mojmír(ex Jitka)
        (Loď Artemis prodána, Břetislav(I) na Slezskou Hartu. 2009-10 i linka Břeclavské Benátky do Poštorné - loď Břetislav(II).
        48°46'3"N,16°53'3"E

62    Řeka Dyje Kulturní dům Břeclav - Pohansko - vodometka Jošt Moravský. Od 2011 mimo provoz.  48°45'27.5N,16°53'6"E

63    Zámecká Dyje Lednice - 1.Plavební - trasy Turbína-Minaret a Minaret-Janohrad - lodě Svatá Anna, Valtice, Morava,
        Marie-Luisa, Hans Adam a prámy Arnoštek, Lednice a Thya.  48°48'12.5"N,16°48'29"E

64    Přehrada Slezská Harta na Opavsku - "pirátská šalupa" Santa Maria od VIII/2010.  (Dříve Lubor Tokoš(ex Břetislav/Břeclav,
        Věra/VZK) První bruntálské paroplavební, obce u přehrady odmítly bohužel spolupracovat).  49°54'15.5"N,17°34'10"E

         Přívoz Razová-Roudno

65    řeka Morava Olomouc - Ololoď/Kordulka - 49°35'25"N 17°15'52"E

65a  Řeka Morava Kroměříž - BTL , Kroměřížská plavební
         V plovoucí restauraci na Kudlovské přehradě ve Zlíně se změnil vyřazený hydrobus z Vranova. 49°13'24"N,17°40'16.5"E

66    Řeka Morava Spytihněv - Otrokovice - loď Morava (v 80.letech u Pahrbku hydrobus Morava).  49°8'11"N,17°30'7"E

67    Baťův kanál Uherské Hradiště - loď Hollandia   49°4'22"N,17°27'23"E  - Pobytové lodě, o.s.
        (Kdysi loď Mojena, 90.l.lodě Bobra, Tomáš Baťa (nyní v Praze), Ivanka-později Havaj, Kordulka - plavby k jezu Kunovický les)
   

68    Baťův kanál Veselí nad Moravouloď Danaj, pluje do Strážnice.  48°57'15"N,17°22'21"E    Pravidelné plavby po B.kan.

69    Baťův kanál - přístav plav. komora Vnorovy - Jan Šulc - loď Noe (dříve Sv. Anna).  48°55'50.3"N,17°19'43"E

70    Baťův kanál Strážnice - vodní doprava P. Antoš, u skanzenu - loď Ámos, menší Břetislav.  48°54'14"N,17°18'47"E
         Baťův kanál Petrov - loď Flora z r. 1897;    Petrov - degust. loď Pinot; Loď Konstancie u Hodonína

71    Řeka Morava Hodonín - přístaviště U jezu - lodě Konstancie a Korálka - plavby do slovenské Skalice-Perunská lúka,
         pro děti plavby s pohádkovými postavami.  Vodní taxi z centra Hodonína.   48°50'35.5"N,17°8'38"E
         Řeka Morava - Rohatec-kolonie - loď Píďa (ex Pepina)  48°52'32"N,17°11'35.5"E        
         Řeka Morava - přívoz Tvrdonice - Gbely + okružní plavby - lodě Čajka a Biela labuť


Diskuze Lodě v hromadné dopravě osob

Zprávy-články v médiích o osobní lodní dopravě-archiv                  Lodní doprava v Česku v encyklopedii Wikipedia

Zaniklé lodní provozy: :-(
- Přehrada Plumlov u Prostějova
- Rybník Olšovec Jedovnice
- Přehrada Mšeno Jablonec n.N.
- Bolevecký rybník u Plzně
- Přehrada Jesenice Cheb
- Sečská přehrada (loď Kondor)
- Přehrada Hostivař Praha (katamaran Želva, 80. léta)
- Po řece Sázavě pod Českým Šternberkem (2006-2007)
- Na rybníku Hejtman v Chlumu u Třeboně provozoval plavby elektročluny Brisamm, ale zanikl.

Zavedení OLD se zvažovalo na přehradě Těrlicko na Ostravsku (někdejší pracovník Čs.námořní plavby Hugo Pazdziora plánoval nákup katamaranu pro 35 osob) a na Žermanické přehradě.

Expozice vltavské plavby Podskalská celnice Výtoň
Spolek přátel plavby Děčín (ediční činnost)
Server Plavidla.cz       Server Plavba
Lodní doprava v jižních Čechách-M.Ryba
Přívozy na Vltavě a Labi;    Přívozy na Wikipedii

Fotogalerie osobní lodní dopravy - Česko - Aptis
Fotogalerie historie OLD v Česku a na Slovensku - Aptis
Lodní lístky v ČR a ve světě - galerie

Prosba:
Máte-li doma fotografie z historie osobní lodní dopravy v Česku (například přehrady Jesenice a Skalka, Hracholusky, Máchovo jezero, Mšeno, Bolevec, rybník Svět, Pardubice, Plumlov, Jedovnice..) či na Slovensku (Domaša, Zemplínská Šírava, Orava, Nosice..), moc by nám pomohlo, kdybyste nám je poslali na e-mail gepemail.cz.
Na stejném e-mailu uvítáme i nascanované či vyfocené zajímavé české a slovenské lodní lístky.  Děkujeme a těšíme se.

Dunaj - Bratislava - lodě LOD

SLOVENSKO    -   Fotogalerie osobní lodní dopravy - Slovensko - Aptis

Lodná osobná doprava na Dunaji - Lod.sk - Spap, maj.Altadis(ES) - lodě-moskvy Martin, Prešov, restaurační Žilina, rychlolodě Meteor III-Myjava, IV-Modra, V-Bratislava, Voschod II-Piešťany.     48°8'23"N,17°6'45"E
Twin City Liner - expres linka Bratislava-Vídeň  
(Zaniklo: Starý Propeler do Petržalky i novější. Plavebná agentúra Dunaj provozovala loď Čadca do rakouského Hainburgu, 2006 prodána do Prahy (Danubio-EVD). Zaniklo i muzeum lodní dopravy na lodi Kriváň. Z Devína vyplouvala dříve i 30místná loď Povodí Dunaje Devín na vyhl.plavby pod hradem a po řece Moravě  (St-Ne, v sezoně denně 11-17, jízdné bylo 72,-Sk). Plavby-katamaran

Priehrada Gabčíkovo Čunovo Hamuliakovo - pristavisko Modrá čajka - loď Čajka  48°1'57"N,17°13'37"E  (dříve loď Zobor)

Priehrada Gabčíkovo - vyhlídkové plavby loďou Ondava - foto. 47°52'42"N,17°32'52.5"E     Po Gabčíkovu pluje i hydrobus Povodí Dunaje Morava (ex Trnava), vyplouvá vpravo pod hrází. 47°52'37"N,17°32'17.5"E       SVP - Povodí Dunaje je také provozovatelem lodi-moskvy Kriváň (ex OR-Amor).

Dunaj - kupele Patince - hydrobus Wellness 1 - 2hod plavby po proudu st a so.  47°44'16.7"N,18°19'20"E

Dunaj Štúrovo - loď Balu (pro 90 lidí) KTG. Hodinové plavby Štúrovo – Kováčov od 15.IV do 15.X. Plavby Štúrovo – Visegrád na objednávku nad 40 osob.
47°47'41"N,18°43'33"E      
Fotky lodí na Dunaji na sturovo.com;    Esztergom-Mahart   (Dříve i lod Pluto-nyní Štúrovo).

Váh a Dunaj Komárno - Komárňanská plavebná spoločnosť - loď Pluto. St-ne 15-19 od plov.rest. St. Borbála na Váhu - video. 47°45'42"N,18°8'32"E

Baťův kanál Skalica - lodě Gloria a Skalica - Prvá plavebná 48°52'21"N, 17°12'47"E

Váh z mesta Šala - klub vodních sportů Matróz - od dubna do října vyhlídková loď Wag. Kapacita vytápěné lodi je 30 míst uvnitř a dtto na terase. Kratší 80minutová trasa vede pod přehradu Králová. Druhá trasa k Vodnímu dílu Selice a zpět trvá 150 minut. 48°9'21"N,17°53'20"E

Vážská plavba v Trenčíně - lodě Xenia a Fatima. 48°53'59"N,18°2'29"E

Váh v Piešťanech a na priehradě Sĺňava - katamarán Trajan (ex Domaša) v Út-Pá v 15, So-Ne ve 14 48°35'18"N,17°50'20"E
(Dříve loď Trajan (ex Raketa) na podzim 2006 převezena do Kolína, předtím hydrobus, později bifa Adam Trajan, loď Marcus (nyní Tomáš Baťa))

NosicePriehrada Nosice - katamaran Povodia Váhu PV Púchov - linka z Nimnice ke kaštielu Orlové u Považské Bystrice.
49°7'49"N,18°22'30"E   (Nosice dříve menší loď z Vranova a hydrobus Púchov).

Katamarán PV Púchov plul v sezoně 2004 pod jménem Bratislava po vodnej nádrži Žilina (tel. 0907 774 737)
Vyhlídková loď Zobor se vrátila z Gabčíkova k plavební komoře v Nitre.

Liptovská Mara - loď-katamaran PV Mária pro 55 lidí - plavby z autocampu Trnovec ke kostelní věži u Bobrovníku
a Dehtárskej salaši.  49°6'32"N,19°32'45.5"E   
Dále loď Fatima, Perla Liptova a menší loď Mara. (Dříve rychloloď-zarja Liptov a čln Váh)

Oravska priehrada - bifa NSC Orava 49°23'5"N,19°32'14"E    Or. priehr. - loď Slanica(II) Oravskej galerie  49°24'2"N,19°30'54"E   vyhliadkové plavby po OP
(Dříve hydrobus Roháče a brněnka Žilina - obě nyní restaurace na břehu v Namestove. Stará Slanica(I) v r. 2005 vyřazena a převezena k VD Nosice.)

Zemplínská Šírava - vyhliadkové plavby ze strediska Hôrka - loď-katamarán Zemplín pro 55 lidí. 48°47'37"N,21°58'32"E
(Původně provozovala OSCR Vinné - loď Laborec, rychloloď Zarja, hydrobus Vihorlat, bify Zemplín a Michalovce)

Rieka Bodrog - Lumix Trade  - loď Arthur pro 48 lidí a LX-FLORA pro 53 (od 2014) -  fota   48°23'42"N,21°44'57"E

Zaniklo: Z Katamaran Martimex Omega - na Slovensku je jich celkem pět - tento byl na Domaši priehrady Domaša byl nefunkční katamaran Domaša(III) odprodán do Piešťan. (Dříve loď Valkov/Dukla, hydrobus Domaša i bifa Domaša(II)-nyní Porto/Praha. Historie, Text Spamätá sa..)  Holčíkovce plánovaly nákup nové lodě.

Vory - pltemi se lze svézt po Dunajci v Pieninskom NP, na horní Oravě, po Váhu pod Strečnom.

Plavba.net - Stránky o histórii plavby na Slovensku - E.Schenk-zaniklo.      JJ-Dunajské luhy lodě moskvy ve světě,     lodě zarja ve světě,     lodě bifa ve světě.

DALŠÍ ZEMĚ
POLSKO:
  
Jezioro Czorsztyńskie;   Jezioro Roznowskie;   Jezioro Nyskie;   Jezioro Żywieckie;   Żegluga Ostródzko - Elbląska;   Kanal Gliwicki;   
Zegluga Mazurska;   Retman-Wroclav;   Statek KórnikRejsy statkiem po Odrze;  Zegluga Stoleczna;  Zegluga Augustowska;   Kędzierzyn–Koźle;
Krakow-statky Nimfa a Orka;   Krakow-statek Legenda;   Rejsy hydrobusem Rusalka po Gople;   Żegluga Ostródzko - Elbląska;   Ships.pl
NĚMECKO: 
Talsperre Pöhl;    Pöhl-flotte;    Hohenwarte;   Drachenschwantz;   Bad Schandau-Schmilka-Schöna;  Sächsische Dampfschiffahrt
Saalburg Saalburg-Kabinenschiff Marksburg;   MS Bad LobensteinMS Fritz Reuter;   Senftenberger See;   Kriebsteintalsperre;   MS Möwe;  Kiel-canal;  
Altmühlsee;   BrombachseeSauerland-Biggesee;   Möhnesee;   Sorpesee;   Hennesee;   Schiedersee;   Müritz auf der Mecklenburgischen Seenplatte;  
Berlin-Stern und kreisschiffahrt;   Spree-Havelschiffahrt;   Reederei Riedel Berlin;   Eddyline Berlin;   Schiffskontor Berlin;   Schiffahrt in Potsdam;    Die Saarschleife Schiff;
Bamberg-Personenschiffahrt Kropf;    Königsee+Tegernsee+Ammersee+Starberger See;   Schliersee;   Bärwalder See - Jesua;   Frankfurt a.M.;   Fahrgastschiffe GE+AU+SW
RAKOUSKO:   Schifffahrt AU;   Donau Brandner;   DDSG Blue Danube;   MS Stadt Wien Tulln;   Neusiedler See-Baumgartner;   Schifffahrt Knoll;
Flossfahrt Aigner;   Stausee Ottenstein;   Draufluss schifffahrt;  
Drauschifffahrt/Völkermarkter see;  
Millstättersee schifffahrt ;   Weissensee schifffahrt
Ossiachersee schifffahrt;    Wörthersee schifffahrt;   Traunsee schifffahrt;   Attersee schifffahrt;   Wolfgangsee schifffahrt;   Mondsee schifffahrt;  
Altaussee schifffahrt;    Zell am see;   Grundlsee schifffahrt;   Vorarlberg lines Bodensee;    Salzburg-Amphibienbus.
MAĎARSKO:   
Mahart Budapest;   Legenda;   RiverRide-Floating Bus;   Velencei-to;   Balatoni hajozas;   Hajo Kirandulas Tokaj;  
Lodě vyrob.v Maďarsku;    Nezsmélyi Hajóskanzen      
CHORVATSKO:   Plitvička jezera      
ŠVÝCARSKO:   Luzernsee schifffahrt;    Lac des Brenets;   Lake Geneva-CGN;   Lake Geneva,    Zugersee,    Swiss and Italian paddle steamer Timetables
BELGIE:   Les croisieres mosanes Dinant;    Meuse croisieres Dinant;    Namur Croisieres;   
FRANCIE:   Canauxrama - Cruises in Paris on Seine and Marne
VEL.BRITÁNIE:   Conistonlaunch;   Windermere Lake cruises;   Walton on Thames-Jgf
RUSKO:   Peterhof Express - hidrofoils;   Saint-Petersburg;  Moscow-CCK.
AUSTRÁLIE:   Port of Echuca;   Murray River. ;  NOVÝ ZÉLAND:   Windermere Lake Rotorua


Související literatura: přehrada Lipno - přístaviště
Fiala P, Nedělka I, Kašík L, Mrkos J: Lodní doprava na Brněnské přehradě 1946-2006, Dopravní vydavat., 2006
Hubert Miroslav, Bor Michal: Osobní lodě na Vltavě 1865-1985, Nadas, 1985
Hubert Miroslav: Dějiny plavby v Čechách, díl II, Okresní muzeum Děčín, 1997
Hubert Miroslav: Legendární parník Bohemia, Ares+Spolek přátel plavby, 2002
Jungmann Jan:
Zaniklé Podskalí - Vory a lodě na Vltavě, Muzeum hl.m.Prahy, 2005
Mauserová Renata, Richtrmoc Vladimír: Doksy a Máchův kraj, Kava-Pech, Dobřichovice, 2003
Ondračka Ivo a kol.: Baťův kanál, Nadace pro rozvoj Baťova kanálu, 2003
Pecák Radek: Fenomén Hracholusky, Starý Most, 2009
Vaněk Miroslav: Vranovská přehrada, Sursum, 2012
Vichta František: Historie pražské paroplavby, PPS, 2009
Vykoupil Libor, Košťál Rostislav, Blažek Miroslav a kol.: Lodní doprava v Brně 1946-96, Doplněk, 1996

Knižní tip:
Rodinné toulky: Nejkrásnější výlety lodí

Řeky, přehrady, jezera, rybníky – půvabné fenomény krajiny využíváme k rekreaci i jako turistický cíl, putujeme kolem a podél nich, někdy si troufneme a usedáme do nejrůznějších plavidel, abychom s pomocí vlastní šikovnosti a zdatnosti zdolali nástrahy vodních toků. V rámci "Rodinných toulek" autoři připravili výběr 40 nejkrásnějších výletů lodí po celé ČR. Nebude k tomu potřeba vodácké vybavení, dokonce nebudeme muset podstupovat žádnou námahu. Využijeme totiž výhradně veřejnou lodní dopravu. U každého vybraného výletu čtenář najde stručné představení hlavního místa, ať už se jedná o řeku nebo "stojatou" vodu, dále popis trasy, kterou lodí absolvuje (rozumí se to, co z lodi vidíme, případně kde můžeme vystoupit), a nějakou tu zajímavost navrch. Nemohou chybět ani praktické informace - ty se vážou k určitému datu a právě v lodní dopravě se mohou sezonu od sezony měnit. Proto jsou v publikaci uváděni i provozovatelé pravidelné dopravy - neuškodí, když si zájemci aktuální stav ověří.

Více ZDE.


stáhněte si náš banner
© Pavel Gejdoš,  e-mail: gepemail.cz  -  APTIS MEDIA a Sdružení provozovatelů osobní lodní dopravy
ld [old]